Book Cafe

Selasa, 27 April 2010

RINDU-RINDUAN JADI KENANG-KENANGAN...

"Rindu... rindu serindu-rindunya..." 

Dah lama aku tak rasa macam tu. Last rasanya masa zaman bercinta dulu. That was about 4 years ago. 

Tapi... bila hubby out of the blue kena g kursus last week for about 3days 2nite... kat Janda Baik, Pahang... mula² okay lagi. Bila dia dah sampai sana, katanya coverage tak elok. So, kalau ada apa² just sms ajelah. 

SMS?


Okay lagi tu... tapi, on that second nite, aku sms dia tak berbalas² langsung sampai esok harinya. Jadinya, malam tu langsung aku pun tido² ayam je. 

Dah tu... No Good Nite msg, No Good Nite Kisses. Tak keruan aku di buatnya. Dah la nak telefon coverage tak cantik. Apa nak buat sabar je lah. Huhuhu... dugaan tu sebenarnya. Kebetulan hubby g kursus "Menjana Muslim Profesional"

Which means, kursus kali ni penuh dgn elemen agama dan nilai²nya. 

Hikmahnya?

Kami rasa segar kembali pada hubungan kami. Bila dia cerita pasal intipati kursus aku pun khusyuk je dengar. Macam dah bertahun² tak dengar suara dia. Dia bercerita dgr macam dia tengah nyanyi lagu je kat telinga ni... Sedap.. bak kata org.."Halwa Telinga". 

Kalau macam ni keadaan, aku rasa boleh melambung balik bill telefon aku dengan dia... hehehe... Dah tu, bila dah jauh, mesti laa teringat, rindu dan gila bayang. Dah biasa buat apa & pegi mana² mesti sama²... kena tinggal 3 hari pun dah rasa cukup lama woo....


Bila dah jadi macam ni, baru aku sedar betapa mendalamnya perasaan sayang tu. Betapa bermaknanya dia dalam hidup aku ni. Jadi, selagi masih ada peluang ni, aku nak laa bagi dia gembira dan senang hati selalu bila dengan aku.


Korang rasa, dia pun rasa apa yang aku rasa tak? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan